نخود شامی با تغییرات ژنتیکی پس از پخت دوبرابر می شود

نخود سبز  و نخود شامی سبزیجات نیستند، بلکه بخشی از خانواده حبوبات است که از گیاهانی تولید می شود که غلاف هایی در داخل آنها وجود دارد، اما نخود سبز معمولاً به عنوان سبزی استفاده و فروخته می شود. از نظر طبقه بندی سبزیجات به صورت منجمد، تازه یا کنسرو شده موجود است.

از آنجایی که آنها حاوی درصد بالایی از کربوهیدرات های پیچیده به نام نشاسته هستند، مانند سیب زمینی از سبزیجات نشاسته ای محسوب می شوند.
دکتر سینتیا الحاج، متخصص تغذیه و علوم غذایی درباره فواید نخود سبز به این نکته اشاره می کند که این نخود سبز علاوه بر فیبر بالا، فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین است.

پروتئین ها به بهبود سلامت عضلات و استخوان ها، افزایش سطح هورمون های خاص در بدن و سرکوب اشتها کمک می کنند. پروتئین همراه با فیبر همچنین روند هضم را کند می کند و احساس سیری را برای مدت طولانی تری تقویت می کند. دکتر در ادامه صحبت های خود با «مادام نت» درباره فواید نخود سبز به تفصیل درباره موضوع زیر صحبت می کند.

فواید نخود سبز و قند خون نخود سبز خواص زیادی دارد که باعث می شود به تعادل سطح قند خون کمک کند، زیرا شاخص گلیسمی آن پایین است. همچنین سرشار از فیبر و پروتئین است که در تنظیم سطح قند خون نیز نقش دارد.

زیرا فیبر جذب کربوهیدرات ها را کند می کند و در نتیجه منجر به افزایش تدریجی قند خون می شود.مطالعات نشان داده اند که خوردن غذاهای غنی از پروتئین به کنترل قند خون در بیماران دیابتی نوع 2 کمک می کند.

فواید نخود سبز و هضم غذا محتوای فیبر بالای نخود فرنگی به بهبود هضم کمک می کند. این فیبرها به عنوان غذای مناسب برای باکتری های مفید روده عمل می کنند و آنها را سالم نگه می دارند و دفع مواد زائد را از بدن تسهیل می کنند.

همه اینها شانس ابتلا به بیماری های گوارشی مانند بیماری التهابی روده، بیماری روده تحریک پذیر و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

فواید نخود سبز و بیماری قلبیخواص نخود فرنگی و ارزش غذایی بسیار زیاد آن ممکن است دلیلی برای محافظت از شما در برابر برخی بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی باشد.