خرما پیارم خوزستان از پوکی استخوان جلوگیری می کند

نخل یکی از شناخته شده ترین و گسترده ترین خانواده های گیاهی است. خرما پیارم خوزستان  آنها در طول بیشتر تاریخ برای انسان ها مهم بوده اند. بسیاری از محصولات و غذاهای رایج از نخل به دست می آیند.

در دوران معاصر، نخل نیز به طور گسترده ای در محوطه سازی استفاده می شود. در بسیاری از فرهنگ های تاریخی، نخل ها به دلیل اهمیتی که به عنوان غذا دارند، نماد ایده هایی مانند پیروزی، صلح و باروری بودند.

نخل ها چه به صورت درختچه، چه درخت مانند و چه تاک، دو روش رشد دارند: انفرادی یا خوشه ای. نمایش رایج آن است که یک شاخه منفرد به تاجی از برگ ختم می شود. این خصوصیت تک پایه ممکن است توسط اعضای سجده‌دار، بدون تنه و تنه‌ساز نشان داده شود.

خرما

برخی از نخل های معمولی محدود به رشد انفرادی شامل واشنگتنیا و رویستونا هستند. نخل ها در عوض ممکن است به صورت خوشه های پراکنده اما متراکم رشد کنند. تنه یک جوانه زیر بغل را در یک گره برگ ایجاد می کند که معمولاً در نزدیکی قاعده قرار دارد و شاخه جدیدی از آن بیرون می آید.

شاخساره جدید به نوبه خود یک جوانه زیر بغل تولید می کند و یک عادت خوشه ای ایجاد می کند. جنس‌های منحصراً سمپودیال شامل بسیاری از خیزران، هستند. چندین جنس نخل دارای اعضای منفرد و خوشه ای هستند.

نخل هایی که معمولا منفرد هستند ممکن است به صورت خوشه ای رشد کنند و بالعکس. این انحرافات نشان می دهد که این عادت بر روی یک ژن عمل می کند.

نخل ها دارای برگ های بزرگ و همیشه سبز هستند که یا به صورت کف دستی “برگ بادبزن” یا به صورت پینه ای “پر برگ هستند و به صورت مارپیچی در بالای ساقه قرار گرفته اند. برگها دارای یک غلاف لوله ای در قاعده هستند که معمولاً در زمان بلوغ از یک طرف باز می شود.

گل آذین اسپادیکس یا سنبله ای است که توسط یک یا چند براکت یا اسپات احاطه شده است که در زمان بلوغ چوبی می شوند. گلها عموماً کوچک و سفید، متقارن شعاعی هستند و می توانند تک یا دوجنسی باشند.

کاسبرگ ها و گلبرگ ها معمولاً هر کدام سه عدد هستند و ممکن است در قاعده مجزا یا به هم متصل شوند. برچه ها معمولاً شش عدد هستند، با رشته هایی که ممکن است جدا، به هم و یا در پایه به مادگی متصل باشند.