گردو مراغه که باعث تقویت شنوایی می شود

یافته های جدید در مورد فواید اضافی مصرف گردو، توانایی آن را برای کمک به کاهش خطر بیماری قلبی در افراد مسن نشان می دهد.

محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه لوما لیندا و کلینیک لیپید در دانشگاه بارسلونا در اسپانیا یافته‌هایی را در ماه گذشته در مقاله‌ای در ژورنال منتشر کردند که نشان می‌دهد مصرف گردو مراغه در افراد مسن 6 مورد از 10 نشانگر التهابی خون را تا 11.5 درصد کاهش می‌دهد.

این مطالعه با عنوان “اثرات رژیم غذایی مکمل 2 ساله با گردو بر بیومارکرهای التهابی” در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد و بخشی از مطالعه گردو و پیری سالم (WAHA) است که از سال 2012 تا 2016 انجام شد. طولانی ترین و بزرگترین مطالعه در مورد فواید سلامتی گردو.

دکتر سوجاتا راجارام ، استاد تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی و یکی از محققین این مطالعه، می‌گوید تایید جدید توانایی گردو در کاهش التهاب مزمن به دانش رو به رشدی می‌افزاید که مصرف آجیل را با کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط می‌کند.

تحقیقات قبلی توسط این گروه و دیگران نشان داده است که چگونه اثرات کاهش کلسترول گردو و کمک به سلامت عروق می تواند سیستم قلبی عروقی را تقویت کند.

راجارام می گوید: خوردن گردو هم از نظر مدیریت بیماری و هم از نظر پیشگیری از بیماری می تواند مفید باشد.

افرادی که بیماری قلبی عروقی در آنها تشخیص داده شده است می‌توانند علاوه بر داروها یا درمان‌هایی که دریافت می‌کنند، گردو را به رژیم غذایی خود اضافه کنند و دیگران نیز می‌توانند گردو را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا از فواید پیشگیرانه بهره ببرند.»

از آنجایی که سازمان بهداشت جهانی و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها بیماری قلبی عروقی را عامل اصلی مرگ و میر در سطح جهان و ایالات متحده است.

یافته‌های مربوط به غذاهای گیاهی که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند بیش از پیش قابل توجه هستند. راجارام می گوید که به خاطر سلامتی وارد زندگی روزمره شوید.

گنجاندن گردو در رژیم غذایی موجود تغییر اساسی در شیوه زندگی را تضمین نمی کند  به سادگی آجیل را با خوردن ساده، مخلوط کردن آنها با غلات صبحانه، پاشیدن آنها روی سالاد یا مخلوط کردن آنها در یک اسموتی به هر روتینی اضافه کنید.

راجارام می‌گوید در حالی که تحقیقات در این مقاله بر مصرف روزانه گردو در افراد مسن متمرکز بود، خوردن یک مشت گردو 3 تا 5 بار در هفته می‌تواند برای همه مفید باشد.