کیسه زباله سه رول پیلگون موجب از بین رفتن اثر انگشت در صحنه جرم می شود

با توجه به ابعاد شکل‌های مختلف ظروف زباله، کیسه‌های زباله نیز در ابعاد مختلف گسترده شده‌اند. برای ساخت کیسه های زباله می توان از مواد مختلفی استفاده کرد. 

کیسه زباله سه رول پیلگون ساخته شده از کاغذ، HDPE  LDPE و فیلم زیست تخریب پذیر رایج هستند. 

بسته به کاربرد، کیسه های زباله نه تنها به عنوان کیسه های تخت کلاسیک، بلکه در انواع دیگر نیز تولید می شوند:

  • به عنوان یک کیسه بند کشی با یک نوار پلاستیکی جوش داده شده در انتهای بالایی که به کیسه اجازه می دهد تا به هم کشیده شود.
  • به عنوان یک گونی چنگک دار، یک چین در کناره های گونی وارد می شود، بنابراین گونی با پر شدن کمی مستطیل شکل و کف آن صاف می شود. این اجازه می دهد تا از گونی چفت شده بهتر به عنوان یک گونی زباله ایستاده یا در سطل های زباله مستطیلی استفاده شود. در برخی موارد، یک تسمه پلاستیکی در تاشو قرار می‌گیرد تا کیسه را ببندد.
  • به عنوان یک کیسه دسته حمل، کیسه زباله با دسته های حمل در انتهای بالایی ارائه می شود. با اینها می توان کیف را بسته و حمل کرد.
  • به عنوان یک کیف دسته حمل تک زبانه که برای اتصال به برجستگی های نگهدارنده مختلف مناسب است. به دلیل شکل خاص تنها با یک دسته حمل، کیف را می توان در هنگام آویزان کردن نیز پر کرد.
  • کیسه زباله به عنوان یک کیسه تاپ موجی، سوراخ هایی در انتهای بالای کیسه ایجاد می کند که به کیسه اجازه می دهد به هم گره خورده و در نتیجه بسته شود. 

کیسه های خرید مستعمل ساخته شده از پلاستیک نیز اغلب به عنوان کیسه زباله در خانه ها برای استفاده نهایی استفاده می شود. با این حال، بسته به مقررات محلی، آنها باید در کیسه های زباله پر یا ظروف جامد مناسب ( سطل زباله ) برای دفع نهایی قرار داده شوند.

در آلمان، اندازه در تمایز مفهومی بین کیسه زباله و کیسه زباله نقش دارد. کیسه های زباله معمولاً گونی هایی با حداکثر حجم پر شدن 70 لیتر و گونی های زباله معمولاً گونی هایی با حجم پر شدن 70 لیتر یا بیشتر هستند. در سوئیس کیسه های زباله استاندارد شده است.