هویج نارنجی + قیمت خرید فروش

با وجود بیماری ها و مشکلات متعددی که با مصرف مواد صنعتی مختلف سرشار از متریال های آسیب رسان به بدن وارد می گردد، بشر اخیرا به دنبال مصرف مواد ارگانیک و سبزیجات، قدم برداشته است.

درمیان سبزی ها، هویج نارنجی یکی از پرطرفدارترین و پای ثابت تمامی منازل ایرانی میباشد، به گونه ای که حالت خام و پخته آن را به وفور مصرف می نمایید.

شاید از خود بپرسید که چرا صفت نارنجی را برای هویج ذکر کردیم، زیرا هویج رنگ های مختلفی داشته که شامل بنفش، زرد،سفید و نارنجی بوده اما رنگ نارنجی جایگاه پررنگ تری درمیان افراد دارد.

بنابراین اگر شما نیز به سلامت خود اهمیت می دهید، فرصت را از دست نداده و دراین مقاله باما همراه بوده تا تمامی نکات لازم درخصوص این سبزی خارق العاده را به شما آموزش دهیم.

هویج نارنجی + قیمت خرید فروش

هویج نارنجی

هویج نارنجی  علت رنگ نارنجی هویج، بتاکاروتن موجود در آن بوده که با تبدیل به ویتامین A، شما را از هرگونه داروی شامل این ماده، بی نیاز می گرداند.

هویج نارنجی، خواص بسیار زیادی دارد که در ادامه به طور خلاصه بیان می گردد:

. تقویت سیستم ایمنی: همان گونه که می دانید، عفونت های میکروبی متعددی تهدیدکننده سلامت انسان هستند که می توان با خوردن موادی همچون هویج و افزایش ایمنی بدن، با آن ها مقابله نمود.

. تقویت قدرت بینایی:طی تحقیقاتی که صورت گرفته، بتاکاروتن موجود در هویج، در کبد به ویتامین Aتبدیل شده و وارد سلول‌های قرنیه چشم می گردد، در این محل به ردوپسین تبدیل شده و حدت بینایی فرد را افزایش می دهد.

همچنین خاصیت معجزه آسای دیگر هویج، باعث سلامت شبکیه و ماکولا آن گشته و روند انحلال این سلول ها را به تعویق می اندازد.

. جلوگیری از سرطان: فالکارینول و فالکاریندیول موجود در هویج تاثیر بسزایی در جلوگیری از ابتلا به سرطان های ریه، سینه و روده دارد.

فالکارینول باعث مقاومت ریشه های گیاه هویج دربرابر عفونت قارچی شده و این تاثیر در بدن انسان نیز در حال تحقیق و بررسی می باشد.

. سلامت پوست: استفاده از ماسک هویج و یا مصرف خوراکی آن، روند پیری پوست را به تاخیر انداخته و همچنین باعث کلاژن سازی و تقویت مو و ناخن می گردد.

. پاکسازی بدن: هنگامی که مواد متابولیک هویج وارد کبد می گردند، باعث پاکسازی و تصفیه صفرا و کلسترول می گردد.

این امر علاوه بر بهبود کارایی کبد، در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سکته های ناشی از آن نیز موثر است.بنابراین علت تمایل افراد به این ماده باارزش را متوجه شدید.

لازم به ذکر است که موارد گفته شده، تنها بخشی از خواص اعجاب‌انگیز این ماده خوراکی بوده و می توان گفت هویج نارنجی، به خودی خود یک داروی موثر می باشد.

هویج نارنجی اصفهان

هویج نارنجی اصفهان فرقی نمی کند که در کدام استان کشور سکونت دارید، نیاز شما به سبزیجاتی از جمله هویج، همیشگی خواهد بود و کشاورزان و مسئولین محترم همواره درحال تلاش برای رفع این دغدغه هستند.

شهر اصفهان، به دلیل جمعیت روزافزون خود، نیاز بسیاری بالایی به این محصول داشته و روزانه شاهد ورود و خروج حجم عظیمی از هویج در این استان می باشیم.

خوشبختانه این شهر به دلیل موقعیت حساس خود، امکان وارد کردن هویج های تازه را از نقاط مختلف کشور داشته و همچنین به عنوان یک نقطه گمرکی برای ارسال این ماده به شهرهای مجاور و دورتر محسوب می گردد.

بنابراین تهیه این محصول خوشمزه در شهر اصفهان کار بسیار ساده ای بوده و کافی است تا به وسیله مراجعه به تره بار فروشی های موجود درنقاط مختلف این شهر، هویج های تازه مدنظرتان را خریداری نمایید.

همچنین درحال حاضر فروشگاه‌های اینترنتی متعددی در زمینه ارائه میوه و سبزی فعالیت نموده و با سفارش از این مراکز مجازی، علاوه بر افزایش سرعت در آشپزی های خود، از تخفیفات جالبی نیزه بهره مند خواهید شد.

هویج نارنجی بزرگ

هویج نارنجی بزرگ قبل از خرید و استفاده از این محصول، ابتدا باید هدف خود را مشخص نمایید، به این معنی که اگر قصد دارید از هویج در آشپزی های خود استفاده نمایید، فرقی ندارد که سایز هویج خریداری شده چقدر باشد.

اما اگر قصد دارید در حجم وسیعی از هویج استفاده نمایید، بهتر است سایز بزرگ آن را خریداری نمایید تا پاسخگوی نیاز شما باشد. هویج های بزرگ تر ممکن است اندکی سفت باشند و در صورت لزوم آن ها را به صورت پخته استفاده نمایید.

جالب است بدانید که هویج های بزرگ و حتی کوچک، برخلاف سبزی های دیگر، برای جذب بهتر نیاز به پخته شدن و یا ایجاد تغییرات فیزیکی همچون رنده کردن، له‌ کردن و خرد کردن دارند.

اگر عجله ندارید، سعی کنید همواره از هویج های پوست کنده استفاده نمایید زیرا پوست هویج امکان دارد باعث حساسیت شده و در افراد مستعد، نفخ ایجاد نماید.

هویج نارنجی کالری نسبتا بالایی داشته و گزینه مناسبی برای افراد چاق نمی باشد، همچنین افراد دیابتی نیز در مصرف این ماده ملزم به رعایت اعتدال بوده زیرا شاخص گلیسمی آن در حالت خام حدود 45 و در فرم آب‌پز شده 80 می باشد.

شاخص گلیسمی مطلوب حدود 40وکمتر بوده، بنابراین مصرف زیاد هویج در افرادی که قندبالایی دارند، به هیچ وجه توصیه نشده و عوارض مختلفی را برای آنان به دنبال خواهد داشت.

هویج نارنجی کوهی

هویج نارنجی کوهی به دلیل مصرف زیاد هویج، عمدتا به صورت ارگانیک و یا گلخانه ای کاشت و برداشت می گردد اما عده ای نیز آن را به صورت کوهی و وحشی یافته و از خواص معجزه آسای آن استفاده می نمایند.

هویج کوهی، به رنگ های مختلفی یافت می گردد که دربین آن ها رنگ سفید و نارنجی کاربرد بیشتری دارد، البته یافتن این گیاه کوهی نیازمند تجربه و تبحر خاصی بوده و نباید اقدام به مصرف خودسرانه گیاهان ناشناس تحت عنوان هویج کوهی نمود.

هویج کوهی خاصیت های بسیار زیادی داشته و اگر بتوان نوع اصیل آن را یافت، می توان گفت معجزه ای برای امراض مختلف می باشد.

از این ماده برای جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل، بیماری های قلبی، فشار خون، زیبایی پوست و مو و درمان بیماری های پوستی استفاده می گردد.همچنین در گذشته به عنوان ضماد و مرهم برروی زخم ها قرار می گرفت و روند ترمیم زخم را تسهیل می نمود.

دراین مقاله به بررسی خواص شگفت آور هویج نارنجی و انواع کوهی آن بررسی گردید، در ادامه هرگونه سوال و مشکلی که در زمینه خرید و تهیه این ماده خوش طعم داشتید را باکارشناسان ما درمیان گذاشته و بهترین مشاوره های لازم را دریافت نمایید.