هویج زرد اصفهان قم کرج

یکی از انواع سبزیجات پر کاربرد، پر خاصیت و البته خوشمزه هویج زرد است که در انواع غذا ها و سالاد ها از آن استفاده می شود، اصفهان، قم و کرج از مراکز مهم پرورش این‌ سبزی هستند که سالانه هکتار ها هویج زرد در این شهرها کشت می شوند که علاوه بر تامین نیاز داخلی مازاد آن به کشور های همجوار صادر می شود، هویج زرد یکی از تازه ترین و با کیفیت ترین هویج های موجود در کشور است، این هویج دارای طعم شیرینی است و این امر باعث شده است تا همواره مشتریان خود را در سراسر کشور و حتی خارج از ایران حفظ کند.

هویج زرد اصفهان قم کرج

قیمت هویج زرد

قیمت هویج زرد همان طور که می دانید قیمت هویج زرد بر اساس عوامل متعددی از سوی تولید کنندگان و توزیع‌ کنندگان آن برآورد می شود که نقش عمده ای در میزان عرضه و تقاضا و همچنین تولیدات آن داشته و سبب گردیده تا چرخه اقتصاد کشاورزی در کشور تداوم بسیاری پیدا کند.

شایان ذکر است که این عوامل شامل کیفیت، درجه بندی، سورتینگ شدن یا عدم سورتینگ، نوع بسته بندی، نحوه عرضه و تقاضا، هزینه‌های تولید، انبارش و سردخانه، حمل و نقل، نوسانات ارزی در کشور، دستمزد نیروی انسانی و بسیاری عوامل دیگر می باشد که وجود یا عدم وجود هر یک از آنها می ‌تواند در کاهش و افزایش قیمت هویج زرد موثر باشد.

علاوه بر این نحوه عرضه هویج زرد به دو صورت حضوری و غیر حضوری و وجود دلالان و یا عدم وجود آنها می‌ تواند در سیر نزولی و یا صعودی قیمت این محصول تاثیر گذار بوده و مشتری با توجه به نوع نیاز، خواسته و توان مالی خود باید یکی از این روش ها را انتخاب نموده تا محصولی با کیفیت و در عین حال قیمت مناسب را خریداری و به مصرف برساند.

هویج زرد قم

هویج زرد قم همان طور که پیش از این گفتیم استان قم یکی از شهرهای تولید کننده هویج زرد است که توانسته سهم زیادی از بازار فروش این محصول را به دست آورد، هویج زرد قم باکیفیت دارای بافت ترد و آبدار است، همچنین پوستی صاف و بدون چروک دارد و مقدار آب موجود در آن نشان دهنده تازگی اش می باشد بنابراین در زمان خرید باید به پوست و ظاهر آن توجه کنید.

هویج زرد نوعی هویج بومی ایران است که دقیقا شبیه هویج نارنجی است اما رنگ آن زرد است، هویج زرد عمدتا در شهر اصفهان و قم می روید و در زمستان قابل برداشت است و از هویج نارنجی نیز شیرین تر است که معمولا در پاییز و زمستان موجود است.

کشاورزان تا اوایل زمستان آن را برداشت نمی کنند زیرا آنها معتقدند سرما در واقع به بهبود طعم و کیفیت هویج زرد کمک می کند و نشاسته گیاهی را به قند تبدیل می کند در واقع، هویج های زرد برداشت شده در زمستان شیرین تر هستند، نمونه های کوچک و متوسط هویج زرد ​​همیشه بهتر از نمونه های بزرگ هستند بنابراین باید نمونه هایی را انتخاب کنید که صاف، بدون ریش و بدون لکه های قهوه ای، سفت و تازه باشند.

هویج زرد یک گیاه بسیار ارزشمند است که در دسته صیفی جات طبقه بندی می شود و یک غذای کامل محسوب می شود و خواص متعددی دارد که از اصلی ترین و مهمترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • هویج زرد دارای ویتامین A است و مصرف آن برای تقویت چشم و بینایی بسیار مفید می باشد و باعث دید هر چه بهتر افراد می شود.
  • این محصول دارای ویتامین B بوده و مصرف آن باعث افزایش متابولسیم در بدن می شود و به چربی سوزی سریع در بدن کمک می کند.
  • هویج زرد مرغوب و با کیفیت دارای میزان ویتامین K بسیار زیادی می باشد و استفاده از آن به انعقاد خون کمک خواهد کرد و برای سلامت استخوان ها نیز مفید است.
  • فیبر موجود در این محصول به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و باعث رفع بیماری یبوست خواهد شد و حرکات روده را نظم می دهد.

هویج زرد شیرین

هویج زرد شیرین یکی از ارقام محبوب و پرطرفدار هویج در بازار، هویج زرد شیرین می باشد که کیفیت قابل توجهی دارد و مصرف فواید بسیار زیادی را به دنبال دارد، هویج زرد، یکی از اعضای محبوب خانواده هویج بوده که دارای اندازه درشتی است، همچنین از لحاظ طعم و خاصیت، بسیار مشابه هویج معمولی است، ارزش غذایی که هویج زرد دارد بر کسی پوشیده نیست، این هویج دارای طبعی گرم است و باعث بهبود بسیاری از مشکل ها همچون شب کوری و ضعف چشم می شود.

همه هویج را به صورت خام، آبپز و پخته در زندگی روزمره استفاده می کنند، کیفیت هویج زرد به عواملی بستگی دارد که در ادامه، به چند مورد از این عوامل اشاره می کنیم.

  • شرایط آب و هوایی
  • زمان برداشت محصول
  • نوع خاکی که کشت در آن انجام می شود
  • تازه بودن هویج
  • فاقد لکه بودن پوسته آن

در هنگام خرید هویج زرد توجه کنید، که محصول ریش شدگی نداشته باشد، همچنین، لازم به ذکر است که هویج های کوچک، مزه و طعم بهتری نسبت به هویج های بزرگ دارند، برای نگهداری هویج زرد، بهتر است به چند نکته توجه کنید.

  • پوست آن را جدا نکنید، فقط با یک برس آن را تمیز نمایید.
  • هویج زرد را در محیط های آزاد قرار ندهید، زیرا باعث اکسیده شدن آن می شود.
  • بهتر است آن را در پارچه گونی بافت گذاشته و در یخچال قرار دهید.

هویج زرد صحرایی

هویج زرد صحرایی نوع دیگری از هویج ها، هویج زرد صحرایی است که به صورت کاملا ارگانیک رشد کرده و طعم بی نظیری دارد، این محصول خواص درمانی عالی و فراوانی دارد که علاوه بر موارد ذکر شده باعث کنترل کردن قند خون، پاک سازی خون، رفع خشکی پوست، جوان سازی پوست، استحکام استخوان‌ها، پاک سازی کبد، رفع اسهال و مشکلات معده و افزایش قدرت بینایی می شود.

برای شناخت هویج زرد درجه یک هنگام خرید کافی است شما به تازه و ترد بودن برگ های آن توجه کنید تا از مرغوبیت و درجه یک بودن این محصول اطمینان کسب کنید، لازم به ذکر است قیمت هویج زرد در مقایسه با دیگر محصولات گیاهی تولید شده در داخل کشور بسیار مناسب و ارزان است و خرید عمده آن باعث کاهش قیمت چشم گیر این محصول می شود.

هویج زرد با کیفیت و مرغوب علاوه بر ارسال به تمامی میادین میوه و تره بار در سراسر کشور به دلیل اضافه بودن و کیفیت بالا به سایر کشور ها صادر می شود، شرکت توزیع هویج زرد فروش اینترنتی را برای آسایش و راحتی مشتری راه اندازی کرده است، برای خرید هویج زرد درجه یک می توانید به وب سایت ما مراجعه و سفارش خود را ثبت کنید.