میزان غلظت چسب چوب

ناحیه بین فاز یک لایه ناهموار است، همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است. فرض می شود هندسه بین فاز بر عملکرد پیوند تأثیر می گذارد. اتصالات چسب چوب شمال ۶۰۰ تحت بار باید تنش را از جزء به جزء از طریق ناحیه بین فاز منتقل کنند. ساختار ساختاری اینترفاز، حجم و شکل آن، میزان غلظت تنش را تعیین می کند و در نهایت تأثیر قابل توجهی بر عملکرد پیوند خواهد داشت [1].

نفوذ ناخالص ناشی از جریان رزین مایع به ساختار متخلخل چسب چوب پمادی شمال است که عمدتاً لومن های سلولی را پر می کند. جریان هیدرودینامیکی و عملکرد مویرگی را می توان به عنوان نفوذ ناخالص توضیح داد. نفوذ دیواره سلولی زمانی اتفاق می‌افتد که رزین به داخل دیواره سلولی نفوذ کند یا به داخل شکاف‌های کوچک جریان یابد.

در چوب، کمترین مقاومت در برابر جریان هیدرودینامیکی در جهت طولی، به دنبال لومن ها در تراکئید بلند و باریک چوب نرم، یا از طریق آوندهای چوب های سخت است. چسب چوب ضد آب از محصولات پر فروش در بازار چسب می باشد.

از آنجایی که رگ‌ها از انتها به انتها با صفحات سوراخ‌دار متصل هستند و غشای حفره‌ای وجود ندارد، این نوع سلولی بر نفوذ چسب چوب شمال یک کیلویی در چوب‌های سخت غالب است.

نویسنده با استفاده از میکروسکوپ نوری، رزین را در محفظه‌های گودال گونه‌های چوب سخت و نرم و در لومن‌های سلولی مشاهده کرده است که در آن تنها مسیر ورود رزین از طریق گودال بوده است.

  • منابع:
  1. Wood Adhesives and Bonding Theory

  • تبلیغات:
  1. پیدا شدن نوزادی که در حوله پیچیده شده بود
  2. بذر ذرتی که درونش طلا بود
  3. شخصی که با پارچه در رودخانه ماهیگیری کرد!!!
  4. تنها با چند کلیک ساده مرز میلیارد شدن را گذر نمایید!