میوه خشک شیراز در عروسی قبیله های آفریقا پخش شد

میوه های خشک در کشور ما بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. زردآلو خشک، کشمش، انجیر خشک از جمله میوه هایی هستند که ما و کودکان به طور مکرر می خوریم.

در سال های اخیر زغال اخته خشک، توت خشک، آلو خشک و حتی میوه های گرمسیری مانند موز و انبه به آنها اضافه شده است. تاریخی که در ماه رمضان سفره های ما را زینت می دهد را فراموش نکنیم.

از آنجایی که در خانه سالم تر است، میوه خشک شیراز به جای شیرینی و شکر ترجیح داده می شود. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که غذاهای سالم نیز می توانند باعث افزایش وزن شوند.

میوه خشک

تمام غذاهایی که می خوریم حاوی کالری کمتر یا بیشتر هستند. اگر این کالری زیاد باشد، یعنی بیشتر از آن چیزی که ما خرج می کنیم، افزایش وزن رخ می دهد.

اما در اینجا مهم است که به کالری های خالی و کالری دریافتی سالم توجه کنید. شکر و شیرینی‌های شیرین و مغذی شیرین، کالری‌های «خالی» محسوب می‌شوند.

خوردن این کالری ها باعث افزایش وزن و سوء تغذیه می شود. به همین دلیل، همیشه سالم‌تر است که شکر را از غذاهای آماده‌ای که فقط از شکر تصفیه‌شده فرآوری شده تشکیل می‌دهند، اما در عوض با خوردن میوه‌های خشک یا تازه مصرف کنید.

به همین دلیل خوردن میوه های خشک حاوی فیبر فراوان و ویتامین ها و مواد معدنی یکی از الزامات یک رژیم غذایی سالم است. اما نکته ای که در خشکبار باید مورد توجه قرار گیرد این است که میوه به صورت طبیعی و با روش های صحیح و بدون قالب گیری خشک می شود.

بنابراین، خشک کردن در آفتاب روش خوبی است، اما اگر پس از خشک شدن، باید از خشک شدن محصول و عدم کپک زدن آن اطمینان حاصل کرد. زیرا قارچ کپک خیلی راحت پخش می شود و با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. همچنین در صورت مصرف زیاد می تواند باعث مسمومیت شود.