مصرف کم میوه و سبزیجات موجب با اضافه وزن

مصرف کم میوه و سبزیجات ممکن است با اضافه وزن مرتبط باشد. وزارت کشاورزی ایالات متحده برنامه میوه و سبزیجات تازه را در سالهای 2006-2007 اجرا کرد.

یک دبیرستان در منطقه هیوستون انتخاب شد و بودجه دریافت کرد تا روزانه سبدهای میوه و سبزیجات تازه برای هر کلاس درس در این دوره فراهم کند.

این مطالعه تأثیر این برنامه را بر مصرف میوه و سبزیجات و سبزی خشک دانش آموزان ارزیابی کرد. در پایان برنامه (مه 2007)، بررسی میزان مصرف میوه و سبزیجات بین دانش‌آموزان مدرسه مداخله و همچنین در دبیرستان مقایسه‌ای که برنامه را دریافت نکرد، توزیع شد.

نظرسنجی ها که به صورت ناشناس تکمیل شد، سبزی آش شیرازی از 34 درصد از دانش آموزان مداخله و 42 درصد از دانش آموزان مدارس مقایسه دریافت شد.

دانش‌آموزان طبقه‌بندی شدند که آیا میزان توصیه شده روزانه میوه، آب میوه ۱۰۰٪ و سبزیجات را رعایت کرده‌اند یا خیر.

احتمال برآورده شدن توصیه ها با تحلیل رگرسیون لجستیک، سبزی خشک معطر کنترل جنسیت، سن و قومیت ارزیابی شد. در مقایسه با دانش‌آموزان مدرسه شاهد مقایسه، دانش‌آموزان مدرسه مداخله احتمال بیشتری داشتند که حداقل دو بار در روز میوه و نوشیدن 100٪ آب میوه و مصرف کل میوه، آب میوه و سبزیجات را گزارش کنند.

پنج بار یا بیشتر در روز در 7 روز قبل. سبزی آش و سوپ دانش‌آموزان مداخله‌ای  نسبت به دانش‌آموزان مدرسه‌ای (9/40%)، حداقل یک بار در روز میوه می‌خوردند (05/0>P). تفاوت گروهی در مصرف سبزیجات وجود نداشت.

برنامه های توزیع میوه و سبزیجات تازه این فرصت را برای دانش آموزان فراهم می کند تا انواع میوه ها و سبزیجات را بچشند و ممکن است مصرف این غذاها را برای نوجوانان بهبود بخشد.

  • منابع:
    1. A Fresh Fruit and Vegetable Program Improves High School Students’ Consumption of Fresh Produce

  • تبلیغات: 
  1. مصرف گوشت و ماهی دریافت ماده مغذی ضروری
  2. چند فوت و فن ساده برای شاد بودن
  3. 2 قدم تا رسیدن به سرمایه بالای 2 میلیارد فاصله دارید
  4. اسکندر از حصیر در ویرانی تخت جمشید استفاده نمود