مارچوبه در مشهد جایگزین خمیر دندان ها شد

مارچوبه، یکی از سبزیجات غنی از مواد مغذی، گفته می شود که “اگر کره شاخه داشته باشد، کشورهای خارجی مارچوبه دارند”. موسسه تحقیقات مواد غذایی کره، وابسته به انجمن صنایع غذایی کره، مارچوبه را به عنوان یک ماده غذایی آنتی اکسیدانی که پیری را به تاخیر می اندازد، توصیه می کند.

مارچوبه سرشار از ویتامین A است و در از بین بردن اکسیژن فعال موثر است. علاوه بر این، به بهبود گردش خون و جلوگیری از پیری و بیماری های بزرگسالان کمک می کند.

مارچوبه در مشهد سرشار از مواد معدنی مانند اسید آسپارتیک و اسید آسپارتیک و همچنین ویتامین های C، B1، B2، فسفر، پتاسیم و کلسیم است و از نظر محتوای چربی و کالری کمی دارد.

بنابراین برای افرادی که سعی در کنترل دارند مفید است. وزن آنها به ویژه، مارچوبه در هر 100 گرم تنها 12 کالری دارد که آن را به یک غذای رژیمی کامل تبدیل می کند.

مارچوبه در مشهد
مارچوبه اثر کاهش فشار خون دارد، جزء لوتئین رگ های خونی را تقویت می کند و جزء پتاسیم سدیم را از بدن خارج می کند. همچنین با تقویت اثر ادرارآور و بهبود عملکرد کبد در رفع خستگی موثر است.

مارچوبه از نظر تغذیه ای یک غذای عالی است که با گوشت غنی از پروتئین مصرف شود و می توان آن را به عنوان آب میوه مصرف کرد. آب مارچوبه اثرات مفیدی بر دیابت، فشار خون بالا، بیماری کلیوی و کم خونی دارد.

از سوی دیگر، برای رفع خماری ناشی از نوشیدن زیاد، معمولاً افراد سوپ جوانه لوبیا می خورند. این به دلیل اثربخشی اسید آسپارتیک در جوانه لوبیا است. اسید آسپارتیک، که به عنوان ریشه جوانه لوبیا شناخته می شود، نامی است که برای اولین بار در مارچوبه کشف شد.

مارچوبه حاوی اسید آسپارتیک 50 برابر جوانه لوبیا است، بنابراین می توانید اثر تسکین خماری بهتری نسبت به جوانه لوبیا داشته باشید.

اسید آسپارتیک، یک ماده عالی برای بهبود خستگی، کربوهیدرات ها و لیپیدها را به انرژی کالری تبدیل می کند و انرژی را به سلول ها تزریق می کند و به بدن خسته نشاط می بخشد و به تخلیه مواد زائد کمک می کند.

علاوه بر این، مارچوبه همچنین سرشار از ویتامین C و لوتئین است. لوتئین نوعی ویتامین P است و کمبود مواد مغذی در ماکولا چشم می تواند منجر به دژنراسیون ماکولا و پیری شود.

در رابطه با این موضوع، مدیر کیم سونگ وونگ از اعضای کنگره گفت: «اسید فولیک، سلنیوم و اسید نوکلئیک موجود در مارچوبه از تشکیل سلول‌های سرطانی، رشد و گسترش جهش‌زا جلوگیری می‌کند.»