لامپ هدلایت چهار حالته باعث خماری می شود

قبل از اینکه در مورد تفاوت های چراغ های جلو هالوژن و زنون صحبت کنیم، اجازه دهید در مورد چیستی چراغ های جلو زنون صحبت کنیم.

 به طور خلاصه، چراغ های زنون مانند لامپ هدلایت چهار حالته دارای رشته فلزی برای ایجاد نور نیستند. تولید نور زمانی اتفاق می افتد که گاز زنون یک قوس ولتاژ بالا بین یک جفت الکترود ایجاد کند.

 حالا بیایید به تفاوت های چراغ های جلو زنون و هالوژن برسیم.

  • خروجی نور: زنون ها که دارای مقدار نور 3200 لومن هستند، در مقایسه با چراغ های هالوژن با 1500 لومن، دو برابر بیشتر نور ساطع می کنند. این به معنای روشنایی بهتر جاده است. البته باید گفت که چراغ های هالوژنی در شرایط آب و هوایی مه آلود تاثیر بیشتری دارند.
  • بهره وری انرژی: تفاوت قابل توجهی در مصرف انرژی بین دو نوع چراغ جلو وجود ندارد. اگرچه هالوژن ها نسبت به زنون ها انرژی کمتری برای راه اندازی مصرف می کنند، اما با ادامه انتشار نور به انرژی بیشتری نیاز دارند. چراغ های جلو زنون انرژی کمتری مصرف می کنند زیرا از گاز به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند.
  • طول عمر: چراغ های زنون به اندازه هالوژن دوام نمی آورند. در حالی که طول عمر تقریبی زنون ها 2000 ساعت است، این مقدار برای هالوژن ها 3000 ساعت است.
  • هزینه: هالوژن ها در مقایسه با چراغ های جلو زنون از نظر هزینه تولید در موقعیت بسیار سودمندی قرار دارند. علاوه بر این، نصب چراغ های جلو هالوژن راحت تر از چراغ های زنون است.
  • رنگ: چراغ‌های زنون دارای رنگ آبی روشن شبیه به نور طبیعی روز هستند، در حالی که چراغ‌های هالوژن رنگ زرد-نارنجی گرم‌تری را منتشر می‌کنند.
  • ایمنی: طبق مطالعات انجام شده، رانندگان دارای چراغ های زنون سریعتر به شرایط جاده واکنش نشان می دهند. با این حال باید گفت که چراغ های زنون روشن می تواند چشم سایر رانندگان را آزار دهد. به همین دلیل کسانی که می خواهند از زنون استفاده کنند باید ارتفاع و سطوح نور را به خوبی تنظیم کنند.
  • شروع: چراغ های جلو هالوژن از لحظه روشن شدن به روشنایی کامل خود می رسند، در حالی که چراغ های زنون به یک یا دو ثانیه نیاز دارند تا به روشنایی کامل و سطح گرمای کافی برسند.