لامپ شمعی کملیون که شب ها ابعادش کوچک می شود

تا همین اواخر، بیشتر نورهایی که در خانه ها یافت می شد، نورهای رشته ای بودند. در یک لامپ رشته‌ای، جریان الکتریکی یک رشته فلزی را در لامپ گرم می‌کند و باعث می‌شود که آن را سفید و داغ کرده و نور ساطع کند.

 مشکل این است که تنها 10 تا 25 درصد از آن الکتریسیته در واقع برای تولید نور استفاده می شود بقیه به عنوان گرما ختم می شود.

در طول ماه های زمستان، روشنایی رشته ای شکل گران قیمت گرمای الکتریکی است. در طول ماه های تابستان، باعث می شود تهویه مطبوع شما بیشتر از آنچه که باید کار کند.

استانداردهای لامپ شمعی کملیون از سال 2012 تا 2014 (و از سال 2011 تا 2013 در کالیفرنیا) به مرحله اجرا گذاشته شد و لامپ های رشته ای را ملزم به مصرف انرژی کمتری برای تولید نوری معادل لامپ های معمولی 40، 60، 75 و 100 وات می کرد. 

لامپ شمعی کملیون

در پاسخ به استانداردها، سازندگان لامپ های رشته ای جدید را معرفی کرده اند از نظر فنی لامپ های هالوژن-IR – که ظاهر و عملکرد آنها مانند لامپ های رشته ای سنتی است اما حدود 30٪ انرژی کمتری مصرف می کند.

در حالی که این لامپ های رشته ای هالوژن جدید نسبت به لامپ های رشته ای سنتی در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند، اما همچنان سه برابر بیشتر از لامپ های فلورسنت فشرده و LED مصرف می کنند.

 ما به شدت توصیه می کنیم لامپ های رشته ای را با این جایگزین های با راندمان بالا جایگزین کنید. مزایای انرژی، زیست محیطی و اقتصادی این فناوری ها در زیر به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

لامپ های هالوژن در واقع یک نوع تخصصی از لامپ های رشته ای هستند. انواع لامپ هالوژن موجود است. هالوژن اغلب در مواردی استفاده می شود که کیفیت نور بالا یا تمرکز نور دقیق مورد نیاز است.

بسیاری از لامپ های هالوژن دارای یک بازتابنده سهموی آلومینیومی (PAR) برای بهبود تمرکز نور هستند. سایر لامپ های هالوژن کوچک MR-16 در نورپردازی مسیر یا نورپردازی برجسته برای برجسته کردن آثار هنری یا ویژگی های معماری رایج هستند.

در حالی که لامپ‌های هالوژن نسبت به لامپ‌های رشته‌ای معمولی نسبت به لامپ‌های رشته‌ای معمولی کم مصرف‌تر هستند، اما نمی‌توانند به بازده انرژی CFL یا LED نزدیک شوند.

طیف جایگزین های کارآمد برای بازتابنده و سایر لامپ های ویژه همچنان در حال رشد است، همانطور که در زیر مورد بحث قرار می گیرد.