شیلنگ خرطومی ۲ اینچ که با نمک ساخته شد

در سازه های بزرگ یا تأسیسات مستعد آتش سوزی، شیلنگ خرطومی ۲ اینچ اغلب در نقاط دسترسی مناسب در امتداد دیوارها نصب می شوند و به یک لوله ایستاده متصل می شوند.

اگر آتش‌سوزی رخ دهد، شخصی می‌تواند محفظه شلنگ را باز کند و آن را روشن کند و به سرعت به منبع آب دسترسی پیدا کند که می‌توان از آن برای مهار آتش استفاده کرد.

این شیلنگ‌های آتش نشانی به‌طور کلاسیک به سبک آکاردئونی تا می‌شوند تا به کارگیری آن‌ها آسان شود، اگرچه برخی از آنها روی دوک‌ها نصب می‌شوند.

شیلنگ آتش نشانی

انتقال آب از طریق شیلنگ برای مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش آن بسیار مهم است. انتقال آب از طریق شیلنگ برای مهار آتش سوزی و جلوگیری از گسترش آن بسیار مهم است.
کامیون های آتش نشانی دارای شیلنگ های شلی هستند که می توانند به شیرهای آتش نشانی یا لوله های ایستاده در محل آتش سوزی به همراه شیلنگ هایی که می توانند به خود کامیون یا به تانکرهای پر از آب یا مواد بازدارنده شعله وصل شوند، متصل شوند.

برخی از ماشین های آتش نشانی دارای شیلنگ هایی هستند که به گونه ای طراحی شده اند که همیشه به آن متصل شوند، به طوری که آتش نشان ها می توانند بلند شوند، بپرند، شیلنگ ها را روشن کنند و حرکت کنند.

این ابزار آتش نشانی بخش مهمی از زرادخانه در ایستگاه آتش نشانی است. آتش نشانان به طور مرتب شیلنگ های خود را بازرسی می کنند تا مطمئن شوند که در شرایط کار خوب هستند.

شیلنگ های آسیب دیده را تعویض یا تعمیر می کنند زیرا شلنگ آسیب دیده می تواند یک مشکل بزرگ در آتش سوزی باشد.