سیم برق آلومینیومی موجب تغییر رنگ موی دختری به بنفش شد

موضوع دیگر اتصال سیم برق آلومینیومی به سیم مسی است. علاوه بر اکسیداسیون روی سطح سیم های آلومینیومی که می تواند باعث اتصال ضعیف شود، آلومینیوم و مس فلزاتی غیرمشابه هستند.

در نتیجه، خوردگی گالوانیکی می تواند در حضور یک الکترولیت رخ دهد و باعث می شود که این اتصالات در طول زمان ناپایدار شوند. چندین ارتقاء یا تعمیر برای خانه هایی با سیم کشی مدار انشعاب آلومینیومی قدیمی قبل از دهه 1970 در دسترس است:

سیم کشی کامل خانه با سیم های مسی (معمولاً هزینه گزافی دارد) “Pig-tailing” که شامل اتصال طول کوتاهی از سیم مسی (پیگتیل) به سیم آلومینیومی اصلی و سپس اتصال سیم مسی به دستگاه الکتریکی موجود است.

اتصال پیگتیل مسی به سیم آلومینیومی موجود را می توان با کانکتورهای چین دار ویژه، کانکتورهای مینیاتوری خاص، یا اتصالات پیچشی تایید شده (با روش های نصب ویژه) انجام داد.

سیم

Pig-tailing به طور کلی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود و تا زمانی که خود سیم کشی آسیب نبیند امکان پذیر است.

AL به CU Pigtail با اتصالات COPALUM چین انجام می شود. با این حال، کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده (CPSC) در حال حاضر تنها دو گزینه را برای “تعمیر دائمی” با استفاده از روش pig-tailing توصیه می کند.

روش آزمایش شده گسترده تر، از کانکتورهای چین دار مخصوص به نام کانکتورهای COPALUM استفاده می کند. از آوریل 2011، CPSC همچنین کانکتورهای مینیاتوری را به نام کانکتورهای AlumiConn شناسایی کرده است.

CPSC استفاده از پیگتیل ها با مهره های سیم را یک تعمیر موقت می داند و حتی به عنوان یک تعمیر موقت روش های نصب ویژه ای را توصیه می کند و خاطرنشان می کند که تلاش برای تعمیر همچنان می تواند خطراتی داشته باشد.

کانکتورهای COPALUM از یک سیستم چین دار مخصوص استفاده می کنند که یک جوش سرد بین سیم مسی و آلومینیومی ایجاد می کند و یک تعمیر دائمی و بدون نیاز به تعمیر در نظر گرفته می شود.

با این حال، ممکن است طول سیم‌ها به اندازه کافی در محفظه‌ها وجود نداشته باشد تا امکان استفاده از ابزار مخصوص چین‌دادن را فراهم کند.

گاهی اوقات اتصالات حاصل به دلیل فضای محدود (یا “پر کردن جعبه”) برای نصب در محفظه‌های موجود خیلی بزرگ هستند. برای افزایش فضای موجود می توان نصب اکستندر محفظه برای سطوح ناتمام، جایگزینی محفظه با یک بزرگتر یا نصب محفظه مجاور اضافی انجام داد.

همچنین، نصب کانکتورهای COPALUM پرهزینه است، به ابزارهای خاصی نیاز دارد که به سادگی نمی توان آنها را خریداری کرد و برای استفاده از آنها توسط سازنده گواهی برق را دریافت کرد و گاهی اوقات پیدا کردن برقکاران محلی دارای گواهی برای نصب این کانکتورها بسیار دشوار است.