روغن مایع سویا 16 کیلویی نازگل را به جای واکس مو استفاده کنید

از آنجایی که ترکیب روغن سویا بسته به آب و هوا، نژاد، خاک و غیره متفاوت است، اندازه گیری های فیزیکی ثابت نیست.

روغن مایع سویا 16 کیلویی نازگل یک روغن خشک کننده یا روغن نیمه خشک است.

حاوی 64 تا 83 درصد اسیدهای چرب ضروری و اسیدهای چرب غیراشباع مختلف است و دارای خشکی است و حاوی حدود 8 درصداسید α-لینولنیک، یک نوع چربی ضروری امگا (ω)-3 است. اسیدی که به ندرت در سایر انواع شیر وجود دارد.

بنابراین از نظر تغذیه منبع عالی از اسیدهای چرب ضروری متعادل است و از آنجایی که منبع کلسترول است و کلسترول ندارد، از سخت شدن رگ ها جلوگیری می کند.
همچنین به دلیل محتوای بالای توکوفرول، یعنی ویتامین E،نقش مهمی در جلوگیری از پیری و اکسیداسیون پوست به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی دارد.

روغن سویا

از سوی دیگر، توکوفرول و سویا-لسیتین که در طی فرآیند تصفیه روغن سویا تولید می‌شوند، دارای فعالیت فیزیولوژیکی و فعالیت آنتی‌اکسیدانی عالی هستند، بنابراین استفاده از آنها به عنوان غذای بهداشتی یا دارویی علاوه بر مصارف عمومی غذایی در حال گسترش است.

طبق قوانین غذایی، روغن خوراکی در بین روغن‌های خوراکی جزو روغن‌های گیاهی طبقه‌بندی می‌شود. به طور کلی، روغن‌هایی که مصرف‌کنندگان از آن‌ها مطلع هستند.
عمدتاً روغن‌های گیاهی مانند روغن سویا، روغن ذرت، روغن کلزا (روغن کانولا)، روغن سبوس برنج (روغن برنج قهوه‌ای) و روغن زیتون هستند که برای پخت و پز در خانه کاربرد فراوانی دارند.
در بازار، بر اساس مواد تشکیل دهنده و قیمت فروش، تا حد زیادی به روغن معمولی و روغن درجه یک (روغن درجه بالا) طبقه بندی می شود. 
روغن سویا، روغن ذرت، روغن پالم و غیره که عموماً به صورت خرده فروشی در حجم ۱ لیتر یا بیشتر به فروش می رسند، به عنوان «روغن معمولی» در نظر گرفته می شوند و سایر روغن ها مانند روغن کانولا، روغن هسته انگور، روغن زیتون و … روغن سبوس برنج به عنوان “روغن ممتاز” در نظر گرفته می شود.
بسته به نقطه دود روغن، انواع مختلفی از روغن های پخت و پز مناسب برای پخت و پز وجود دارد. نقطه دود دمایی است که در آن روغن هنگام گرم شدن شروع به دود شدن می کند و دمایی است که در آن دود آبی روشن روی سطح روغن ظاهر می شود. 
از این نقطه به بعد، تولید بنزوپیرن که به عنوان یک ماده سرطان زا شناخته می شود، به سرعت افزایش می یابد، بنابراین استفاده از روغن پخت و پز مناسب با ویژگی های پخت و پز مهم است.