با اسکاچ برایت ریش های خود را بتراشید

به تمام کارهایی که یک اسفنج آشپزخانه می تواند انجام دهد فکر کنید.

جارو کردن غذا از روی پیشخوان، شستن ظروف، پاک کردن مواد ریخته شده روی زمین، جذب آب های نشت کننده از باقی مانده ها.

بله، یک اسکاچ برایت آشپزخانه همه کاره است، اما می‌تواند آثاری از همه آن کارها را در گوشه‌ها و سوراخ‌ها در خود جای دهد و به محلی برای رشد باکتری‌ها تبدیل شود. شستشوی سریع زیر شیر آشپزخانه تمیز کردن کافی نیست.

مطالعات آزمایشگاه ایمنی غذایی USDA نشان می‌دهد که اسکاچ آشپزخانه که برای شستن ظروف استفاده می‌شوند، باکتری‌ها را به سطوح فولادی ضد زنگ منتقل می‌کنند، جایی که می‌توانند تا چهار روز زنده بمانند.

 به طور مشابه، پاتوژن های منتقل شده توسط اسفنج ها به سطوح فولادی ضد زنگ متعاقباً با سرعت های مختلف به سبزیجات بریده شده منتقل شدند.

در یک مطالعه بر روی ده آشپزخانه در ایالات متحده، 33٪ و 67٪ از اسفنج ها به ترتیب برای E. coli و کلیفرم های مدفوعی مثبت بودند.

وقت آن رسیده است که اسفنج آشپزخانه خود را تمیز کنید، و در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.

اسفنج آشپزخانه را باید بعد از هر کار به خوبی در آب داغ بشویید و در یک قفسه یا نگهدارنده قرار دهید که اجازه می دهد هوا آزادانه در همه طرف گردش کند تا به سرعت خشک شود. سپس اسفنج باید یک روز در میان ضدعفونی یا ضدعفونی شود.

قرار نیست اسفنج ها برای همیشه دوام بیاورند. اسفنج های آشپزخانه را مرتباً قبل از اینکه شروع به بو کردن یا خرد شدن کنند تعویض کنید. 

برای اکثر آشپزخانه های خانه، این به معنای هر دو تا سه هفته است.در سینک ظرفشویی یا ظرف، سه چهارم فنجان سفید کننده کلر را به یک گالن آب داغ اضافه کنید.

اسفنج ها را اضافه کنید و پنج دقیقه خیس کنید. این روش برای اسفنج های سلولزی و نایلونی اسفنج به خوبی جواب می دهد.

اسفنج ها را بردارید و آب اضافی آن را بگیرید. اسفنج ها را در یک قفسه خشک کن قرار دهید تا در هوا خشک شوند.